Modulair bouwen: “Van concept naar technisch ontwerp in 1 uur”

Bao Living zet met innovatiesubsidie volop in op groei en automatisering

Antwerpen, 17 januari - Het gaat hard voor de Antwerpse scale-up Bao Living. Wat begon als een thesis aan de managementschool, is op amper enkele jaren tijd uitgegroeid tot een dynamisch bedrijf dat bouwen duurzamer en betaalbaarder wil maken. Met de Vlaamse innovatiesubsidie die het ontving met de hulp van Venture Campus, zet Bao Living nu volop in op digitalisering en automatisering. ​ ​

Het hele persdossier vindt u via deze LINK (code pers: pressbuzz). Mocht u nog extra vragen hebben? De zaakvoeders van Bao Living zijn beschikbaar voor interviews. We horen het graag.

Bij Bao Living draait alles om modulair bouwen, legt medeoprichter Axel van der Donk uit. “Met SAM (Slimme Aanpasbare Modules) bieden we een modulaire oplossing voor de installatie van nutsvoorzieningen in compacte stadswoningen. Het is een uniek, circulair systeem van een tiental customiseerbare modules waarin de keuken, badkamer, verwarming, ventilatie en elektriciteit geïntegreerd zijn in een geprefabriceerde unit. Resultaat: een aanzienlijk kortere bouwtijd en 10 à 15 procent meer leefbare oppervlakte.”

Droomwerf

Bao Living richt zich vooral op projectontwikkelaars. “Met SAM bundelen we het werk van vijf onderaannemers in één product. Wij nemen niet alleen alle verschillende technieken voor onze rekening, maar ook de volledige coördinatie van de installatie. Dat is een grote kopzorg minder voor onze klanten. We creëren eigenlijk een droomwerf voor hen”, zegt Axel van der Donk.

Ontwikkelingsproject

Met de hulp van Venture Campus kreeg Bao Living een ontwikkelingsproject toegekend van de Vlaamse overheid, waarmee het meteen aan de slag ging. “Die mail van Venture Campus kwam er op het perfecte moment. We waren immers op zoek naar een manier om de drie fasen van ons bedrijfsproces - conceptueel uitwerken, technisch uittekenen en installatie - te digitaliseren en streamlinen. Van conceptueel naar technisch ontwerp in 1 uur, dat is onze ambitie”, legt Axel van der Donk uit.

Het traject van 18 maanden (tot de proof-of-conceptfase) loopt af in mei. Bijna de helft (45%) van het project werd gesubsidieerd, goed voor een bedrag van 165.000 euro.

INFO: https://www.baoliving.com/

Credits beelden: Bao Living.

PERSDOSSIER: LINK, code pressbuzz

CONTACT Bao Living: Benjamin Eysermans
+32 (0)494 24 95 53 | [email protected]

CONTACT pers: Seppe Slaets (BUZZ)
+32 (0)477 62 87 66 | [email protected]

PERSBERICHT BAO LIVING JAN 2023

Get updates in your mailbox

By clicking "Subscribe" I confirm I have read and agree to the Privacy Policy.

About BUZZ

BUZZ is een allround PR & COMMUNICATIE agency. Onze core business? BUZZ maken. Veel, straf én met ontzettend groot kabaal.

BUZZ est une agence de RP et de communication. Notre activité principale? Faire du BUZZ. Avec beaucoup de bruit et encore plus d'impact.

Hessenstraatje 1 - K201 // 2000 Antwerpen

www.buzz-agency.be